SEO Bureau in Zoetermeer met specialisten in zoekmachine optimalisatie

Wij zijn Lead Local. SEO Bureau uit Zoetermeer met specialisten in zoekmachine optimalisatie. Onze voetsporen verdiend door resultaten te behalen voor klanten bij meer dan tien verschillende marketingbureaus. Hierdoor weten we precies wat jij als potentiële klant zoekt én bovenal: wat je vooral niet zoekt. Verkooppraatjes met valse beloftes en sprookjes over verwachtingen en mogelijke resultaten. Hier doen we niet aan. Wij zijn direct in communicatie en strijdlustig in onze aanpak. Als doelen niet haalbaar zijn laten we dit weten en komen we altijd met alternatieven. Als doelen wel haalbaar zijn, dan doen we er gerust een paar scheppen bovenop.

SEO Specialisten van Zoetermeer voor organische groei in Google en meer.

Wat doet een SEO Bureau?

SEO staat voor Search Engine Optimization. Het optimaliseren van websites voor gebruikers van zoekmachines, zoals Google. Zodra een gebruiker van Google zoektermen gebruikt die relevant zijn voor jouw bedrijf, wil je natuurlijk op de eerste pagina van Google staan. Als ervaren SEO Bureau uit Zoetermeer zorgen wij dat jij vindbaar wordt in Google binnen de plaatsen en met de zoekwoorden die belangrijk zijn voor jouw bedrijf en doelgroep. Dit doen wij landelijk, regionaal en plaatselijk. Ongeacht zoekwoorden en concurrentieniveau.

Hoe werkt een SEO Specialist?

Zorg voor een sterk technisch fundament van je website. Besteed veel aandacht aan websitestructuur en een gebruiksgemak voor mobiel en desktop. Verzorg je online merkreputatie en breng unieke content.  Maak gebruik van nieuwe trends en ontwikkelingen, zoals structured data en voice search. Zorg dat je meebeweegt in de ontwikkelingen van zoekmachines. Beperk je niet tot Google als zoekmachine. Op deze manier kan je concurrenten verslaan en behaal je meer bezoekers, leads en omzet met je website.

Rankingsfactoren in Google

De complexiteit om te presteren in Google vereist steeds meer inzet, budget, creativiteit en vaardigheden. SEO is lang niet meer het trucje dat het was, desondanks worden zoekmachines nog steeds met prehistorische trucjes behandeld. Zoekmachines worden slimmer dankzij Rankbrain en het draait steeds meer om de gebruiker van zoekmachines (jouw potentiële klanten). Probeer daarom zoekmachines niet te manipuleren met gedateerde trucjes en voorkom penalty's. Bekijk hier de belangrijkste rankingsfactoren om beter te presteren in Google in een notendop.

Authenticiteit, branding en reputatie

Bedrijf als merk positioneren. Zorg voor unieke merkwaarde en een positieve beleving, bijv. met reviews. Zorg dat je bent waar je doelgroep is en doet wat je doelgroep wilt.

Gebruiksvriendelijkheid en conversie

Is je website slecht, voldoende of perfect geoptimaliseerd voor mobiel gebruik? Kan de bezoeker eenvoudig navigeren over website en vinden wat zij zoekt?

Gebruiksgedrag en Google

Dit zijn factoren, zoals het door-klik-ratio (CTR) vanuit Google naar jouw site, gemiddelde tijd besteed op jouw website en bounce-rate.

Techniek is de motor

Zorg voor een sterke structuur en verwijder onnodige bronnen om snelheid te bevorderen. Voorkom fouten en implementeer bruikbare (nieuwe) technieken.

Content en context

Content is inhoud. Denk aan relevantie en context. Vermijd een versplintering aan (laagwaardige) pagina's. Optimaliseer meta data en nog veel meer.

Autoriteit en dominantie

Dit is het geheel aan elementen dat jouw autoriteit en dominatie bepaald in Google. Denk aan reviews, citations, links, YouTube, online PR en meer.

Social media interactie

Dit zijn invloeden van social media, zoals: likes, photo's, video's, reacties, reviews, citations en links vanuit Facebook, Instagram, TikTok, YouTube en andere.

Vindbaarheid landelijk en lokaal

Voor elk bedrijf is landelijke, regionale en lokale vindbaarheid van belang voor doorlopen succes. Voor Google betekent dit dat elke zoekopdracht andere zoekresultaten kan vertonen in verschillende plaatsen. Dit betekent dat een zoekterm, zoals "Advocaat Zoetermeer"  enorm kan afwijken per stad. Het zelfde geldt regelmatig voor niet plaatsgebonden zoektermen, zoals "Advocaat" of "Payrolling" of zelfs "Elektrische kinderauto". Wij weten precies hoe je deze kansen kunt benutten, waardoor je uiterst relevant bent en direct in contact staat met jouw doelgroep.

Meer over zoekmachines

Yahoo! Bing, YouTube en zelfs websites, zoals: Amazon, Ebay en Linkedin behoren tot het werkveld van een SEO Bureau. Beperk je niet tot Google of andere zoekmachines. Denk buiten de kaders. Dat is precies waar wij goed in zijn. Doe geen SEO omdat het SEO is. Vermijd roekeloze investeringen in verzadigde en hoog concurrerende markten, waar je misschien wel nooit rendement uit gaat zien. Soms kan het slim zijn om te starten met specifieke zoekwoorden en steden, waardoor je uiterst relevant bent en meer rendement zal halen op de korte termijn. Van daaruit verder groeien.

Tarieven van SEO Bureau Zoetermeer

Wat kost zoekmachine optimalisatie?

De kosten zijn afhankelijk aan een groot aantal factoren. Huidige status website, concurrentieniveau, looptijd werkzaamheden, complexiteit verwachte werkzaamheden en doelstellingen. Alleen dan kunnen we een concrete indicatie geven. Om je toch antwoord te geven op de kosten bieden we drie verschillende SEO prijspakketten, voor bedrijven die maandelijks structureel willen werken aan organische groei. Wil je eenmalig een SEO audit laten uitvoeren, linkbuilding of copywriting? Vraag naar een offerte op maat.

LOKAAL

Lokale bedrijven
Lage concurrentie

Inclusief
  • Google optimalisatie
  • Optimalisatie Google Maps
  • Optimalisatie Google My Business
  • Configuratie tracking tools
  • Periodieke rapportage
  • Inzichten KPI's
  • Review Management
  • Support op vragen

Optioneel
  • Hosting
  • E-mail
  • Website onderhoud
  • Conversie optimalisatie
  • Webdesign
  • Google Ads
  • Social Ads
  • Linkbuilding
  • Copywriting

REGIONAAL

Regionale bedrijven
Gemiddelde concurrentie

Inclusief
  • Google optimalisatie
  • Optimalisatie Google Maps
  • Optimalisatie Google My Business
  • Copywriting
  • Configuratie tracking tools
  • Periodieke rapportage
  • Inzichten KPI's
  • Review Management
  • Support op vragen

 

Optioneel
  • Hosting
  • E-mail
  • Website onderhoud
  • Linkbuilding
  • Conversie optimalisatie
  • Webdesign
  • Google Ads
  • Social Ads

LANDELIJK

Landelijke bedrijven
Hoge concurrentie

Inclusief
  • Google optimalisatie
  • Optimalisatie Google Maps
  • Optimalisatie Google My Business
  • Conversie optimalisatie
  • Copywriting
  • Configuratie tracking tools
  • Periodieke rapportage
  • Inzichten KPI's
  • Review Management
  • Support op vragen

 

Optioneel
  • Hosting
  • E-mail
  • Website onderhoud
  • Linkbuilding
  • Webdesign
  • Google Ads
  • Social Ads

SEO Startpakket voor een vliegende start

Met ons SEO Startpakket krijg je een vliegende start in Google. Hierbij stellen we alle Google Platforms goed in, zodat je goed van start gaat met zoekmachine optimalisatie. Daarnaast voeren we optimalisaties uit gericht op de homepage en belangrijkste zoekwoorden.

Startpakket

Inclusief
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Google Tag Manager
  • Google Mijn Bedrijf
  • Google Maps
  • Sitemapbestand
  • Robotsbestand
  • Meta data homepage
  • Meta data belangrijkste zoekwoorden

Wat zijn de voordelen van SEO?

Kosten zeggen niks zonder iets te weten over de opbrengsten en voordelen van SEO. Om kosten in perspectief te plaatsen bieden wij de mogelijkheid om een groei analyse uit te voeren. Middels een groei analyse bekijken wij vooraf wat de verwachte kosten en opbrengsten zijn. Op deze manier kan je bepalen wanneer je rendement behaald en wat jouw omzet is na de SEO inspanningen. Bekijk hier alle voordelen van zoekmachine optimalisatie.

Duurzame investering dat jaren kan blijven renderen.

Betere posities in Google en andere zoekmachines.

Meer zichtbaarheid, bezoekers, leads en omzet.

Inspelen op trends en ontwikkelingen in marketing.

Potentiële klanten leren jouw bedrijf kennen in meerdere stadiums.

Daarom kiezen voor SEO Specialisten uit Zoetermeer

"Wij zijn een Full Service Online Marketingbureau. Full service waardoor we niet gebonden zijn aan SEO en altijd een oplossing hebben. Bij Lead Local krijg je een vast contactpersoon aangewezen en zit je niet verbonden aan lange wurgcontracten. Wij doen aan nee-verkopen, omdat het soms nodig is om toch nee te zeggen tegen een potentiële klant. Als verwachtingen niet realistisch zijn, maken we dit vooraf kenbaar om teleurstelling te voorkomen en bieden we alternatieven. Niet altijd leuk om te horen, maar hierdoor staan we 100% achter onze dienstverlening en behouden we een hoge klanttevredenheid."

Vast contactpersoon

Geen jaarcontracten

Resultaten

Wat kunnen we voor jou doen?

SEO
ADVIES

Betere rankings of meer bezoekers, leads en omzet met je website? Behaal meer rendement met SEO advies van onze specialisten.

Zoekmachine
optimalisatie

Zorg voor een betere vindbaarheid in zoekmachines. Hier werken we maandelijks structureel naar verbetering, zodat je resultaten behaald en groei blijft behalen.

Copywriting &
Linkbuilding

Wil je alleen teksten laten schrijven of linkbuilding uitbesteden? Onze copywriters en SEO specialisten weten precies hoe je hiermee groei behaald.

Hoe werkt een SEO traject?

1. Kennismaking en inventarisatie 2. Verwachtingen en voorstel 3. Doelen en analyse 4. Uitvoering en rapportage 5. Bijsturen en verdiepen 

1. Kennismaking en inventarisatie

Als eerst volgt een telefonische kennismaking met inventarisatie over het bedrijf, doelgroep, resultaten, strategie, wensen en doelen. Daarna plannen we een persoonlijke kennismaking bij ons op kantoor. Ter voorbereiden doen wij het nodige voorwerk om te bepalen wat de verwachten werkzaamheden, benodigde middelen, kosten en opbrengsten zijn.

2. Verwachtingen en voorstel

Tijdens dit persoonlijk gesprek bespreken we verdere details en het voorstel. We bespreken de verwachtingen, doelen, benodigde middelen en tijd. Na akkoord starten we met het traject in de volgende fase.

3. Doelen en analyse

Er wordt gestart met het instellen van rapportages en meetbaar maken van doelen. Afhankelijk van de probleemstelling wordt een gepaste analyse uitgevoerd. In de meeste gevallen bestaat dit uit een reeks analyses, waarbij data wordt gebruikt als input voor de volgende fase. Doorgaans, bestaan analyses uit een on-page en off-page onderzoek. Het on-page onderzoek richt zich op techniek, content, conversie en gebruiksvriendelijkheid. Off-page richt zich op zoekwoorden en markt- of doelgroep analyses.

4. Uitvoering en rapportage

Dit is de implementatie fase, waarbij we starten met het optimaliseren door het gebruik van data uit de vorige fase. Het is onmogelijk om alle optimalisatie in een keer door te voeren. Daarom kiezen we voor een gefaseerde aanpak dat past bij het budget. We werken met prioriteiten gebaseerd op impact en effort. Een optimalisatie, zoals website snelheid verbeteren gaat niet voor het verschil maken tussen positie 100 en 10, maar wel het verschil tussen positie 3 of 1. Op deze manier gaan we doelgericht te werk. Maandelijks volgt rapportage met de veranderingen. Let op! resultaten zijn in dit geval hooguit groei-indicatoren zoals betere posities. We kunnen pas echt meetbare resultaten laten zien tussen de 3 tot 12 maanden, afhankelijk van de gemaakte afspraken.

5. Bijsturen en verdiepen 

Gedurende het SEO optimalisatie proces komen we nieuwe verbeterpunten en kansen tegen. Op basis hiervan sturen we bij waar nodig is om zwaktes en bedreigingen om te zetten in sterktes en groeikansen voor je website. Zodra doelen behaald zijn, stellen we in overleg nieuwe doelen op. Tenslotte, concurrenten werken net zo hard of misschien wel harder.

FAQ over SEO

Wat is SEO?

SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization. Het optimaliseren van websites voor zoekmachines, zoals Google. Zodra een gebruiker van Google een zoekopdracht invoert, dat relevant is voor jouw bedrijf, wil je natuurlijk op de eerste pagina van Google staan. Op deze manier krijg je meer bezoekers op je website en behaal je meer leads en omzet. Dit is precies wat een SEO Bureau voor je doet.

Wat kost SEO?

Professionele SEO Specialisten kosten gemiddeld 60,- tot 120,- per uur. De kosten zijn afhankelijk van ervaringsniveau, complexiteit opdracht en looptijd werkzaamheden. De kosten zijn lager als de werkzaamheden wekelijks en meerdere malen maandelijks terugkerend zijn. De kosten zijn hoger als het gaat om een eenmalige opdracht of 1x maandelijkse ondersteuning. De tarieven bij Lead Local zijn in beginsel onderverdeeld in drie SEO pakketten van gemiddeld 640,- per maand voor een bedrijf in een laag-gemiddelde concurrerende markt. De kosten zijn slechts indicatief en er kan altijd vanaf geweken worden, omdat elke situatie maatwerk is.

Is er garantie op resultaat?

SEO is geen truc. Het is een bewezen methode om resultaten te behalen. Desondanks, bestaat in ondernemen geen garantie. Dit geldt ook voor SEO. Bedrijven die wel garanties geven houden van sprookjes vertellen aan klanten. Valse belofte verkondigen met no-cure-no-pay wurgconstructies. Om succesvol te zijn zal je de juiste expertise in huis moeten halen. Met Lead Local heb je experts in zoekmachine optimalisatie met behaalde resultaten voor meer klanten bij meer dan tien verschillende online marketingbureaus. Op deze manier heb je een recept voor succes.

Wanneer zie ik resultaat?

Als vuistregel kan je 3 tot 12 maanden hanteren. Dit is enorme bandbreedte en afhankelijk aan een grote reeks factoren. Wat zie je als resultaten? Als gaat om betere posities, dan kan dit al binnen enkele weken zichtbaar zijn. In andere gevallen duur het langer. Expertise, tijd en vooral ook geld dat je besteed aan SEO zal bepalen hoe snel je gaat groeien. Het is zelfs mogelijk om binnen een paar weken meer bezoekers en omzet te behalen. Laat dit geen regel zijn. SEO is lange een termijn investering dat jaren lang kan blijven renderen.

Wat zijn de voordelen van SEO?
  • Met SEO vergroot je de online zichtbaarheid, door zichtbaar te zijn op zoekopdrachten die relevant zijn voor jouw bedrijf.
  • Met SEO kan je potentiële klanten in een heel vroeg stadium kennis laten maken met jouw bedrijf.
  • Met SEO behaal je meer bezoekers, leads en omzet met je website.
  • Met SEO investeer je in duurzame groei. Met de juiste expertise blijf je jaarlijks groeien.
  • Met SEO kunnen kleine bedrijven winnen van grote concurrenten.
Welke tools gebruiken SEO Specialisten?

Google Keyword Planner, Google Analytics, Google Search Console en Google Tag Manager zijn tools die elke SEO Specialist gebruikt. Bij Lead Local gebruiken we ook Screaming Frog, Semrush, Deepcrawl, Google Trends, Majestic en Siteliner voor analyse en Google Data studio voor rapportage naar klanten.

Waar kan ik meer lezen over SEO?

Op Moz, Neil Patel, Ahrefs, Search Engine Journal en Search Engine Land kan je meer betrouwbare informatie lezen over SEO.

Onze SEO Specialisten uit Zoetermeer gaan voor goud!

Dat is wat onze SEO specialisten doen. Wij weten precies hoe je goed kunt presteren in de organische zoekresultaten, terwijl je ook gericht bent op gebruikersvriendelijkheid en conversie. Dus wil jij beter presteren in zoekmachines en meer verkopen en relevante leads behalen? Neem contact op met SEO Bureau Lead Local voor vrijblijvend advies.